Min første hund

Jeg har alltid vært en dyreelsker.
Men er spesielt glad i hunder.

I hjemlandet mitt er det sånn at hunder er skitne dyr. De blir brukt som voktere bare ikke noe annet.
Hunder der som går rundt i gatene har sykdommer og er farlige. De har aldri blitt visst kjærlighet til.
Så de er veldig aggressive. Barn plager ofte hunder der.. kaster steiner, drar dem i halene og mye mer annet grusomt:(

Men jeg var aldri en av de barna. Jeg har alltid vært glad i hunder, selv om jeg var veldig redd for dem da.
Pappa var da i utlandet og prøvde å søke om oppholdstillatelse for oss. Han bodde i Nederland.
En dag får jeg et bilde av ham med verdens søteste hund!!
Bak bildet står det «Til min sønn Bavel, jeg har kjøpt denne hunden til deg»
Etter å ha sett bilde og lest det der, var det eneste jeg hadde i tankene dag og natt.

Jeg ventet og ventet i flere år. Endelig fikk vi oppholdstillatelse, I NORGE!
Vi ankom huset vi skulle bo i. Det første jeg gjorde var å løpe inn i huset og lete overalt etter hunden min!
Jeg lette på badet, garasjen, i hagen, kjelleren, alle soverom, loftet, i alle skap, alle kopp og glass 😦 (hva i all verden skulle en hund gjøre i ett kopp eller glass -_-)
Men det var ingen hund å finne..

Jeg gikk bort til pappa for å snakke med ham om hunden min

Meg: Bawka(kurdisk ord for pappa) hvor er hunden min:(?
Pappa: Hund? Hvilke hund? Hva er det du snakker om?
Meg: (tok frem bildet) denne hunden som du sa du har kjøpt til meg.
Pappa: hahaha jeg har da aldri kjøpt en hund til deg. Det der var ikke min hund, hunden tilhører han jeg har tatt bilde med.
Meg:……

Der sitter jeg, 6 – 7 år gammel og helt heart broken 😦
Herlig pappa jeg har som syns det er morsomt å ta bilde med verdens søteste hund og skrive bakpå at den er min..
Jeg gikk rundt helt knust i flere uker..
Alt jeg kunne tenke på var denne nydelige, hvite, lille og hårete skapningen.

Jeg innså at jeg aldri kom til å få lov til å eie en hund så lenge jeg bor sammen med mine foreldre.
Til denne dag i dag ønsker jeg meg en hund 😦

Men når jeg er gift og har egen leilighet, skal jeg få meg min første hund

John Legend og kjæresten 🙂

Om whycaninotfly

im just like you :)
Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Min første hund

  1. kgolstan sier:

    Jeg digger bloggen din!!! STÅ PÅ, jeg er din største fan 😀

Legg igjen en kommentar

